Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Wohoo!

Av Sandra Blom - 25 mars 2011 03:13

Nu är jag glad igen! Bra va?! :D

Ikväll så bokade jag och Kim en resa till Boston och en resa till Chicago! Så nu blir det till att spara lite pengar.. Jag ser framemot det riktigt mycket, ska bli kul att få se mer av detta land.

Jag har det ganska fullt upp nu dom närmsta helgerna, nu i helgen så är det skola, helgen efter så har jag inget bokat, men helgen efter det så åker jag och hälsar på Kajsa i Ridgewood, sen Boston, och sen så veckan efter det är det påsklov och då åker vi till Hot springs igen, sen har jag 2 helger obokade, och efter det blir det Chicago, sen en obokad helg, och sen kommer min familj + moster med kusiner hit och hälsar på mig :D Så nu när jag har så mycket roligt inplanerat hoppas jag på att slippa den där jobbiga hemlängtan..


Förresten ska jag berätta en sak som jag har tänkt på, eller reagerat på kanske man säger, i alla fall när jag pratar, på engelska, så blandar jag in svenska ord. Oftast blir det "liksom" och "eller", allt annat när jag pratar blir på engelska och det flyter på, men dom där orden bara hoppar in ibland. Vet inte om den jag pratar med reagerar på att jag säger de, men jag gör de. Råkar även säga till barnen ibland "vänta lite", får då som svar tillbaka "what did you say?". Haha.

Kul att veta va? :)

Nej men nu ska jag sova så jag orkar med imorgon, som börjar med lite jobb och sen skolan som börjar 4 och håller på till 8!

Pöss och god natt.

 
 
Ingen bild

mamma

25 mars 2011 06:45

va bra att du är glad igen. kram

 
Mia

Mia

26 mars 2011 07:54

Jag har också kommit på mej själv med att säga nåt på svenska några ggr, men inte så mkt nu längre :) Nu blir det snarare att man börjar prata på engelska ist innan man kommer på att man kan prata svenska med den man pratar med! Typ på skype elr med katterna här :D Kram

http://miaskattberg.blogg.se

 
Ingen bild

Christina Nordlöf

26 mars 2011 15:18

Vad skönt att läsa att allt känns bra igen :-) Det gäller att passa på att göra en massa roliga saker under tiden här i USA, eller hur? Vad gäller "svengelskan" så tycker jag att amerikanarna är väldigt förstående om man säger nå´t fel eller har svårt att hitta rätt ord. Tur är väl det! Ha det så bra och kram!

Sandra Blom

27 mars 2011 01:43

Ja det känns väldigt skönt också! :) Ja men precis, det gäller att passa på när man har chansen! Ja det är dom faktiskt, och dom anpassar hur dom pratar också, ifall man inte hänger med eller inte förstår. Så det är en väldans tur det! Tack så mycket! Hoppas att ni har det bra också! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Blom - 21 februari 2012 16:45

Ja jag har ju vart hemma ett tag nu, och det är väl skönt. Känns lite konstigt bara. Jag vet väl inte vad jag ska skriva men, jag har pratat med värdfamiljen lite och det är skönt att kunna göra det och att jag är välkommen att hälsa på dom när jag v...

Av Sandra Blom - 28 januari 2012 04:01

Jag kan inte förstå att det här är sista natten här.. Jag la ungarna ikväll och jag fick kämpa för att hålla tårarna inne, sen när jag kom ner så brast det.. Tur C var där och kunde lugna ner mig. Fan vad jag kommer sakna dom! Världens bästa värdfami...

Av Sandra Blom - 23 januari 2012 03:16

Ja nu är det bara 6 dagar kvar tills jag åker hem. 1 vecka tills jag är hemma. Känns som att jag nyss kom hit? Känns som att det var nyss min familj var här och hälsade på och jag stog där och grinade när vi sa hejdå, för det va så lång tid kvar till...

Av Sandra Blom - 19 januari 2012 03:02

Det känns så jäkla sjukt, konstigt och ja allt möjligt. Jag fattar inte att jag snart är hemma igen, det känns overkligt på något vis.. Men ja, har haft fullt upp sen sist jag skrev, nya aupairen är ju här. Så jag visar henne runt och lär henne allti...

Av Sandra Blom - 10 januari 2012 03:23


Ja ikväll så packade jag ihop alla mina saker.. Dom ska hit och måla badrummet imorgon och sen på onsdag byter jag till lilla H:s rum (han ska sova i M:s rum).. Jag var tvungen att sitta på resväskan för att få igen den, och då är inte ens alla saker...

Ovido - Quiz & Flashcards