Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Santa Monica 24-27 november.

Av Sandra Blom - 8 december 2011 19:15

Ja jag va ju iväg till Californien också, fan vad härligt det är där borta! Tack igen till Sofie och Sara som jag fick bo hos!! Jag hade det verkligen jätte kul där. Här kommer det väl lite kort om vad vi gjorde:

Torsdag:

Jag landade vid 11 ungefär och hoppade in i en taxi för att åka till dom. Trodde jag ja, taxigubben skjutsade mig till fel ställe.. Men jag fick han att skjutsa mig till rätt ställe och jag betalde bara för halva resan eftersom det va han som gjorde fel. Men i alla fall kom dit hel och med alla saker. Jag och Sofie gick ut på en promenad och sen pratade vi bara en massa och så. På kvällen så gick vi upp till deras svenska grannar och hade thanksgivingmiddag, mysigt värre var de! Och det vart jätte god mat! Sen vid midnatt så åkte vi iväg till ett outlet för att kolla runt eftersom det var "blackfriday". Men vi hittade inget förutom långa köer och mycket människor.. Kom hem vid 5 på morgonen och däckade av trötthet!

Fredag:

Sov ut och sen gjorde vi oss iordning för dagen. Vi åkte ner till en shoppinggata och kollade runt lite, jag hittade ett par klackskor och en kavaj. Sen efter att ha vandrat runt där åkte vi hem till dom och lagade tacos, drack vin och fixade oss för en utgång. Åkte sen till några andra svenska kompisar till dom och förfestade och sen åkte vi till krogen. Riktigt kul va de! :D höhö. Kom i säng sent den kvällen också..

Lördag:

Vaknade sent då också och sen gjorde vi oss klara och åkte till Hollywood!! Det va kul att va där, såg Kat Von Ds tattueringsstudio, stjärnorna på backen "walk of fame" (eller vad det nu kallas), och hand och skoavtrycken. Och så såh jag ju Hollywood skylten!! :) Sen åkte vi hem till dom och tog det lugnt, sen åt vi middag på en restaurang med en kompis till dom och ja sen hängde vi bara med han och hans kompisar och grillade marshmallows!

Söndag:

Jag och Sara skulle hjälpa Sofie med ett fotoprojekt till skolan, så vi gick runt en massa och åt frozenyoghurt! :) Sen packade jag mig i ordning och vi lagade mat. Och innan jag åkte så hann jag även följa med dom upp till dom svenska grannarna för lite adventsfirande med pepparkakor, glögg och julmust! Flög därifrån vid 12 på natten.. Och kom hem till Richmond vid 10 på dagen och somnade så fort jag kom hem..


Ja det va vad vi gjorde de! Här är lite bilder:


                     


Men visst va!

PÖSS

 
 
Ingen bild

mamma

8 december 2011 21:24

blir inte nå avundsjuk på dig.....
pappa och jag ska gjuta hand- och fotavtryck hemma på gårn, så det så

 
Ingen bild

Helene

9 december 2011 16:25

Men guuuuud vad jävla avundsjuk jag blir! Jag dör :D Californien och Hollywood, åååh!! :D Din lyckost!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Blom - 21 februari 2012 16:45

Ja jag har ju vart hemma ett tag nu, och det är väl skönt. Känns lite konstigt bara. Jag vet väl inte vad jag ska skriva men, jag har pratat med värdfamiljen lite och det är skönt att kunna göra det och att jag är välkommen att hälsa på dom när jag v...

Av Sandra Blom - 28 januari 2012 04:01

Jag kan inte förstå att det här är sista natten här.. Jag la ungarna ikväll och jag fick kämpa för att hålla tårarna inne, sen när jag kom ner så brast det.. Tur C var där och kunde lugna ner mig. Fan vad jag kommer sakna dom! Världens bästa värdfami...

Av Sandra Blom - 23 januari 2012 03:16

Ja nu är det bara 6 dagar kvar tills jag åker hem. 1 vecka tills jag är hemma. Känns som att jag nyss kom hit? Känns som att det var nyss min familj var här och hälsade på och jag stog där och grinade när vi sa hejdå, för det va så lång tid kvar till...

Av Sandra Blom - 19 januari 2012 03:02

Det känns så jäkla sjukt, konstigt och ja allt möjligt. Jag fattar inte att jag snart är hemma igen, det känns overkligt på något vis.. Men ja, har haft fullt upp sen sist jag skrev, nya aupairen är ju här. Så jag visar henne runt och lär henne allti...

Av Sandra Blom - 10 januari 2012 03:23


Ja ikväll så packade jag ihop alla mina saker.. Dom ska hit och måla badrummet imorgon och sen på onsdag byter jag till lilla H:s rum (han ska sova i M:s rum).. Jag var tvungen att sitta på resväskan för att få igen den, och då är inte ens alla saker...

Ovido - Quiz & Flashcards