Alla inlägg under maj 2011

Av Sandra Blom - 27 maj 2011 04:49

Ja imorgon så är det dagen som jag så länge har gått och längtat till, imorgon så kommer min mamma, syster och hennes pojkvän + min moster och mina kusiner. Ord kan inte beskriva känslorna som jag känner just nu. Allt jag kan säga är att jag är nervös och väldigt glad hela tiden! Ska bli så j*vla underbart att få träffa dom och krama om dom. 4 och ½ månad har gått sen jag sist träffade dom, det är lång tid.. Men som sagt så ska inte min pappa med, pga att han måste jobba. Det är väldigt synd och samtidigt som jag kommer vara glad över att dom är här kommer jag vara ledsen över att han inte är det. Menmen, jag hoppas att han vet att jag saknar och älskar han enormt mycket! Puss på dig pappa <3

Ja men tillbaka till imorgon. Dom är formodligen redan på arlanda, jag minns inte riktigt när deras plan går, men dom ska mellanlanda i tyskland också. Och jag kommer åka upp mot Washington vid 12 tiden imorgon. Sen kommer vi mötas på flygplatsen, jag kommer storgrina, och sen kommer vi åka till hotellet som vi ska bo på i helgen. Vi ska alltså spendera den här helgen i Washington. Sen åker vi tillbaka hit till Richmond på söndag, och sen får vi se vad som hittas på! Uppdateringen kommer nog inte komma förens dom har åkt hem igen. Så ni får glatt vänta på att få höra vad vi hittat på :)

Menmen, nu ska jag försöka sova. Kommer nog inte gå så bra eftersom jag är så spänd, men ska som sagt försöka.

Pöss och god natt!

Av Sandra Blom - 20 maj 2011 03:03

Ja ursäkta mig för att jag är så seg, men har inte haft tid eller orken att lägga in alla bilder och kollat igenom dom förens nu. Men här kommer det alltså så ni kan läsa och se bilder från när jag va i Chicago tillsammans med den tyska aupairen Kim.


Fredag:

Ja våran resa började inte så bra.. Vi skulle egentligen flyga vid 6.15 Men flyget va försenat pga oväder vid flygplatsen i Chicago. Så vi fick glatt vänta på flygplatsen här i Richmond i 3 timmar ungefär innan vi äntligen kom iväg. Sen tog det ungefär 1 timme för oss att komma till hostelet som vi skulle bo på. Så vi va rätt så trötta när vi väl kom dit, så det vart sängen direkt!


  Jag på planet, värsta coola burken ju! Bjuder på fakesmilet.


Lördag:

På lördagen så klev vi upp ganska tidigt och gick ner för att äta frukost. Sen efter det gjorde vi oss i ordning och begav oss ut för att upptäcka staden. Nej men ungefär. Haha. Vi blev tipsade om ett gratis zoo dom hade där, så dit gick vi. Och jag va nog värre än alla barn fär inne när jag fick se djuren, vart hur glad som helst och knäppte kort på allt! :) Efter det så tog vi en buss ner till "down town". Där gick vi runt en massa och kollade, och vi gick även in i en hel del affärer och kollade. Plus att vi gick och åt "deep dish pizza", en skit tjock pizza med sjukt mycket fyllning! Sen när vi skulle hem så regnde det och blåste sjukt mycket, va iofs dåligt väder hela dagen.. Eller ja, hela helgen! Men iallafall så tog vi en buss hem, fast vi visste inte att man kunde åka så att det tog ungefär 7 minuter att gå till hostelet, så vi kliver av och får istället gå i 30-40 minuter i regn och blåst.. När vi kom in så droppa det vatten och i mina skor så va det en bassäng! Trevligt värre. Men det stoppde inte oss, utan vi torkade och bytte om till mer partykläder för vi såg att det fanns ett 18 års ställe där som vi kunde åka till. Så det gjorde vi. Bara det att när vi kommer dit så säger dom att det bara är 18 år på fredagar.. Ja men skit på er va! Så vi åkte hem igen och läste skvallertidningar och sov istället för att va ute och dansa! Ja men visst...


Från zoo:

                


                                  



            


      (har sjukt mycket mer bilder därifrån men orkar inte lägga upp alla)


                

         Stället där vi åt.                     Deep dish pizza!


Söndag:

På söndagen klev vi inte upp lika tidigt, men iallafall i tid så vi hann äta frukost. Sen begav vi oss till ett museum där som heter "Museum of Science and Industry". Kim ville dit för dom hade en utställning som heter "BODY WORLDS & The Cycle of Life", det är en utställning där man får se RIKTIGA människor. Alltså döda människor har donerat sina kroppar till mannen bakom hela den här grejen, och han har sedan tagit bort skinnet och fixat till dom på det sättet som han ville ha dom. Det va skellet, foster i olika stadium, hjärnor, hjärtan. lungor, hela kroppar och ja allt som finns under skinnet fick man se. Det va riktigt fascinerande, men samtidigt väldigt äckligt! Här kan ni läsa mer och se vad det handlar om; http://www.bodyworlds.com/en.html

Sen efter det gjorde vi inget mer speciellt, satt på flygplatsen och väntade och så. Va hemma i Richmond igen vid 12 eller så på natten.


                      

              En byggnad.                Chicago från flygplanet.


Hade en jätte trevlig helg och det va kul att få se Chicago, men jag kommer nog inte åka dit igen. För vädret va så dåligt vilket inte va så kul, och det va typ normalt för dom. Skulle aldrig klara av att bo där, skulle fan bli deprimerad.. Menmen, hade det som sagt trevligt ändå!


Förresten så är det bara 1 vecka kvar nu.. Jag längtar <3


Pöss och godnatt.

Av Sandra Blom - 13 maj 2011 17:06

Ja men idag är det fredag den 13, otursdagen! Än har jag inte haft någon otur, som tur är *peppar peppar*. Hoppas på att jag slipper det också! För idag vid 6.15 så flyger jag tillsammans med Kim till Chicago! Vi ska tillbringa helgen där, så får se vad vi hittar på för någe :) Men det blir säkert kul. Ni får se bilder och läsa om vad vi gjort sen när jag kommer hem, för kommer inte ha någon data där borta.

Nej men nu ska jag fortsätta att packa väskan så jag är redo att åka sen, måste ju jobba lite innan jag åker också!


Pöss på er.

Av Sandra Blom - 10 maj 2011 23:33

Ja idag har jag varit här i 4 månder. Tiden går så himla fort, det känns som att jag nyss kom hit, fast ändå så känns det som en evighet sen jag träffade mina nära och kära. Ibland saknar jag er så det gör ont i hjärtat. Ni vet när man blir sådär ledsen så att det känns som all luft går ur en och hjärtat bara värker, så känns det ibland när jag tänker på att jag inte kan vara med er när jag vill. Men det har ju som sagt gått 4 månader nu, resten av tiden kommer gå lika fort, hoppas jag i alla fall.. Försöker tänka så och försöker tänka positivt, för jag kan klara det här, de vet jag! Nu är det ju inte långt kvar tills jag får träffa några av mina nära och kära heller, och gud så jag längtar tills jag bara får krama om dom! Ni förstår inte hur mycket jag längtar, och ni förstår inte vilken lycka jag känner för att dom ska hit. Jag har en känsla av att jag kommer bli väldigt mammig av mig, men det är det väl okej att bli när man varit utan sin älskade mamma så länge som jag har? Ja visst är det så.


Förövrigt så va dom hit och sprayade något runt våran gård idag, som förhoppningsvis håller ormarna borta! För som sagt så vill jag inte träffa på en orm.. Nu vet ni det också.


PÖSS

Av Sandra Blom - 9 maj 2011 19:51

Ja igår så gjorde jag inte så mycket på förmiddagen, skypade med mamma och pappa, men sen va det väl inge mer. Och när jag satt här uppe på mitt rum och bara tog det lugnt, så kom M inspringade "pappa döda nyss en orm, kom och titta". Ja så jag gick ut och tittade på den där halshuggna ormen, och så berättar dom att den är giftig.. Jag fick lite halvt panik och tänkte, "jamen då blir jag inne i huset resten av det här året!". För skulle jag va ute och leka med barnen och en sån där orm kommer emot mig, då kommer jag dö av hjärtattack.. Fya! Ormar är äckliga djur, speciellt när dom är giftiga!! Menmen, istället för att sitta och må dåligt över det så åkte jag till Short Pump och handlade lite kläder, det vart ett skärp, ett par jeansshorts och två tunikor/klänningar.


                          


       (lika som den blåa jag köpte förr)


Ja sen vid halv 6 tiden så mötte jag Lene vid Red Robin för att äta. Vart en kycklingburgare för min del, de va gött det! Sen åkte vi till bion för att kolla på "Water for elephants", gud vilken bra film säger jag bara! Den borde ni verkligen se! :)

Sen efter filmen vart de hem och sova. Och idag har jag gjort just ingenting, börjar jobba snart men jobbar bara i 3 timmar så, en riktigt lugn och skön dag blire. Ja men de va de de.


Pöss på er.

Av Sandra Blom - 8 maj 2011 04:10

Idag så började jag med att jobba i några timmar, sen gjorde jag mig i ordning för au pair mötet som vi hade nu ikväll. Vi gick och såg en baseball match. De va lite långtråkigt, det tog liksom 3 timmar!! Men det va ändå roligt och "vårat" lag vann, wiho. Tyvärr så dog min kamera precis när det började, men Kim knäppte kort som jag skulle få sen, så ni får se bilderna i ett annat inägg någon gång :)

Ja så spenderade jag min lördag. Imorgon tror jag att det blir en trip till Short Pump, behöver lite mer kläder känner jag! ;) Hehe.

Nu vet ni de åh! Nu blire nog en film på de, ja men visst.

Pöss

Av Sandra Blom - 5 maj 2011 04:40

Ja om sanningen ska fram så vet jag inte vad jag ska skriva här just nu. Hehe. Kan berätta det det nu bara är 22 dagar kvar tills jag får träffa mamma, syster och pojkvänn, moster och kusiner. Jag längtar som fan! Fast ändå inte.. Gruvar mig som fan för att säga hejdå till dom :/ Menmen, det tar vi då. Innan de så ska jag njuta av att ha dom här! <3


Eftersom jag inte vet något mer att skriva just nu så kan ni få lyssna på låten som blev det här inläggets rubrik :) Den fastnar i skallen vill jag lova!



PÖSS

Av Sandra Blom - 1 maj 2011 03:55

Ja i år så vart det inget sista april firande för mig inte.. Men hade en trevlig dag/kväll ändå! Började med att åka med familjen på Daisy days, det är något som M:s skola ordnar varje år för att få in pengar, det va typ som ett litet tivoli, fast det va inga karuseller. Men det va riktigt mysigt där och jag vann en tårta!! Haha. God va den också :) Sen vid 1 tiden så åkte jag iväg till Short Pump och mötte upp Lene och gick på bio, det blev Fast five. Riktigt bra film! Gillar ni dom andra filmerna, fast and furious och allt vad dom nu heter, så borde ni se den här med! Så de så. Sen när filmen va slut så åkte jag den lilla biten från bion till köpcentret, och fick med mig hem ett par ballerinaskor, två vardagsklänningar, en byxdress och ett par vanliga svarta leggings.


                            


                                     


Sen när jag kom hem åt jag kvällsmat och sen kollade jag på en film med familjen och nu så sitter jag här. Förresten så brännde jag mig på axlarna idag, det är inte skönt ska jag jag säga er :) Men får väl skylla mig själv eftersom jag aldrig smörjer in mig med solkräm.. Nej men nu blir det nog en film innan jag ska sova, hoppas att ni hade en bra sista april! Måste även tillägga att nu är det bara 27 dagar kvar tills jag får träffa mamma, syster + pojkvänn och moster + kusiner, längtar som tusan tills dess ska ni veta!

Menmen, pöss och god natt.

Skapa flashcards