Alla inlägg under februari 2011

Av Sandra Blom - 28 februari 2011 01:28

I fredags, när jag slutat, så följde jag med Lene när hon tatuerade sig. Och jag ska säga er att jag blev väldigt sugen på att göra en jag också! Tror jag vet vad jag vill göra och vart, så vem vet det kanske blir en tatuering för mig! Höhö.

I lördags så gjorde jag inget speciellt på dagen, skypade med mamma, sen lata jag mig bara. Vid 5 så åkte C, H och M iväg på bröllop, och M va blommflicka och hon va så fin!! Såg verkligen ut som en liten prinsessa :) Och kvar hemma va jag och lilla H, så vi satte oss och kollade på Star wars! Sen hände det väl inget mer roligt den kvällen.

Idag så mötte jag upp Lene vid 2 tiden för att gå på bio. Det blev "Drive angry", det var en ganska bra film, inte direkt den bästa jag sett men ja inte heller dålig. Sen efter det begav vi oss till The shopping mall. Jag hittade ett par jeans, en skjorttunika och ett par leggings, kände mig nöjd men kom sen på att det finns ett Victoria's secret där.. Där vart det 2 bikinis och en sportbh, och jag ska säga er att det va med nöd och näppe jag kom ut med bara dom sakerna.. Det är farligt att gå in där kan jag säga er! Hehe. Slutsumman för allting blev ungefär 1200 kronor, vilket är riktigt bra, tycker jag!


                            

        Skjorttunikan                           Bikini                                  Bikini


Jeansen och leggingsen är bara vanligt svarta, så tänkte att det är inte så mycket att se, lika med sportbhn.


Så ja jag har haft en trevlig helg! Hoppas att ni har haft det med.


Pöss och hej.

Av Sandra Blom - 24 februari 2011 19:06

Ja, M har vart hemma från skolan hela den här veckan pga att hon är sjuk.. Vilket gör att vi blir ganska strandsatta i huset. Inte mig emot just nu eftersom jag har fått en förkylning och har huvudvärk nästan hela tiden.. Så inte så roligt just nu. Men man ska väl inte klaga, det är på bättringsvägen!

Det har inte blivit så mycket gjort den här veckan alltså, och jag har inte kunnat gymma något... Nästa vecka måste jag dit!! Måste ju träna bort alla munkar från hotellfrukosten.. ;p

Förresten så fick jag ett paket igår, det va present från kusinerna i Heby! Och gissa om jag blev glad när jag såg att det va godis i paketet?! Woho, svenskt godis gillar jag! Tack för de :) Meen, det ger mig ännu mer anledning att jag måste till gymmet, så nu ska jag vila/sova en liten stund så jag blir frisk!


Pöss på er.

Av Sandra Blom - 21 februari 2011 19:13

Ja i torsdags så åkte vi ju till Hot Springs, och fyfan vad fint det är där! Vart nog lite kär i stället.. Fast vi bodde inte på själv hotellet, utan vi bodde i en av stugorna som fanns där, eller man kan väl säga att det var som ett hus, 3 rum, 3 toaletter, 1 kök och så vardagsrum. Haha.

I alla fall så när vi kom dit på torsdagskvällen så var klockan ungefär 9, så det vart sängen direkt för oss. Sen klev vi upp tidigt på fredagen för att gå och äta hotellfrukost, och jag säger bara att om vanlig hotell frukost är gott så va det där himmelriket! Vi alla åt så vi höll på att spricka tror jag. Sen var det dags för ridning. Jag, M och C skulle iväg på en tur i skogen, så pappa H stannade med lilla H och red där vid stallet. Det var mysigt att rida och rioligt att få se allt runtomkring där. Sen var det lunch och vila innan vi åkte iväg på en rundtur med traktor och vagn. När vi kom tillbaka från den turen gick vi och åt middag på en resturang i närheten. Sen vart de hem till stugan, film, ett bad i bubbelbadkaret och sovdags.

Upp igen tidigt på lördagen för att äta frukost. Efter det va jag själv med barnen en sväng medans C och H va på spat. När dom var klar där gick vi allihopa och bowlade. Sen vart de lunch. Och eftersom M gillade ridningen så mycket så ville hon göra det igen, så jag ställde upp och vid 2 så red vi iväg än en gång. När vi var klar åkte vi hem och vilade lite innan vi (hela familjen) gick ner till hotellet för att åka skridskor, fast det va bara jag och M som åkte. Sen åkte vi hem och beställde pizza till mig och barnen eftersom C och H skulle ut och äta. När klockan vart 7 så åkte M iväg med kusinerna för att åka tubing, så jag och H kollade på film innan det va dags för sängen.

På söndagen, som var våran sista dag, så klev vi upp tidigt och åt frukost innan vi började åka hemåt vid 11 tiden. Och det var även min födelsedag i söndags, igår, så jag fick en tröja och en kaffemuggtermos med Homestead loggan på, stället där vi bodde. Och så fick jag ett presentkort på 1000 kronor. Sen så ville dom även ut och äta för att fira mig, och pappa Hs mamma och pappa ville också med, alltså farmor och farfar. Så vid 6 tiden ungefär åkte vi iväg och åt. Fick även en present av farmorn och farfarn, en duschtvål som luktar hur gott som helst! Och när vi sitter där och har ätit upp och bara pratar och så, så kommer en kypare in med en efterrätt med ljus i och alla vid bordet börjar sjunga happy birthday.. Alla andra inne i resturangen började kolla och där satt jag som ett fån och log eftersom jag inte viste vad jag skulle göra.. Haha. Men tyckte att det var gulligt av dom och efterrätten va hur god som helst!

Sen när vi kom hem va jag helt slut så vart sängen nästan direkt! Men har haft en helt underbart bra helg och födelsedag och är så otroligt glad för den fina familjen jag bor hos, dom är bäst!


    Hotellet, framsida.           Hotellet, baksida.       Spa, bowlinghall, varm källa.

         


En av alla salar i hotellet.           "Mitt rum".                       Badkaret!

             


Det får vara allt för den här gången, mer bilder kommer kanske nästa gång jag besöker de där stället ;D Annars kan ni gå in på deras hemsida: http://www.thehomestead.com/


Pöss på er!

Av Sandra Blom - 17 februari 2011 14:45

Ja idag så åker jag iväg tillsammans med familjen på en liten semester till Hot Springs. Vi ska försöka komma iväg i skaplig tid eftersom det tar 3 timmar eller nå sånt att åka dit. Men båda föräldrarna jobbar ju, så kanske blir vid 6 tiden eller nå, så idag kommer det bli en lååång dag.. Men det gör inget, för stället vi ska till ser sjukt fint ut och vi ska göra massa roliga saker! Vi är borta tills på söndag, så ni får se hur va hade det då! På söndag fyller jag även år, herregud ja och jag är inte hemma?! Tråkigt.. Vill ju ha massa presenter.. ;) Höhö. Nej då, fyller ju bara 19, så det är lugnt!

Idag har jag förresten namnsdag :) Så ni vet liksom.


Nej nu ska jag fortsätta med mitt packande och med alla andra morgon rutiner som ska göras!

Ha en bra helg allihopa!


Pöss

Av Sandra Blom - 13 februari 2011 17:55

Igår så var det dags för mitt första au pair möte, vi skulle mötas 13.00 vid Target i Short pump. Så jag åkte dit lite tidigare så jag skulle hinna handla lite kläder, vart ett par jeans, en tröja och ett vanligt linne. Sen mötte jag Kim och Svenja från tyskland, Ana (som jag inte kommer ihåg vart hon är ifrån) och hennes kompis och även Keren och hennes familj. Och vi började åka mot Wintergreen, det tog ungefär 2 timmar att åka dit tror jag. Är så glad att jag åkte iväg på det, för det va grymt roligt att åka! Även fast det va ganska läskigt.. Man satt på en ring, ungefär som en badring, och sen åkte man ner för en backe som dom hade gjort i ordning och j*vlar vad fort det gick! Och man snurrade runt och åkte med ryggen först och jaa.. Läskigt men kul som sagt!

Här kommer lite bilder, men självklart så hade jag glömt att ladda kameran så den dog när vi var uppe i backen.. Men Svenja knäppte massa kort som hon skulle skicka sen, så länge får ni nöja er med dessa:


                                       På väg upp till backen.

                          


   Backen där vi åkte!         Backen och en "linbana".            Skidbacken.

              


               Svenja och Kim i kön.              Sen får ni en liten bild på mig åh!

                                  


Vi åkte i 2 timmar och sen började vi färden hemmåt igen. Stannade även på ett jätte mysigt ställe och åt, sjukt god mat där! Sen när vi kom tillbaka till Short Pump mötte jag upp Lene från norge och gick på bio. Inte direkt min smak av film, Never say never med Justin Bieber.. Menmen, trevligt att träffa Lene i alla fall!

Sen när jag kom hem var jag helt slut! Men hade en riktigt rolig lördag och det behövdes!


Men nu är det dags för lunch här, så ta hand om er där hemma! Jag hoppas att ni har det bra, för det har jag.

Pöss

Av Sandra Blom - 11 februari 2011 02:09

Det är helt sjukt, jag har redan varit här i 1 månad. Tiden går så himla fort! Det känns som att jag inte riktigt hänger med. Har inte riktigt hunnit med att sakna allt, har så mycket att göra och lära mig att jag inte hinner tänka efter, vilket gör att jag inte hinner sakna. Det är klart att jag saknar alla där hemma hela tiden, men det har än så länge inte blivit så att jag blir riktigt ledsen över det och verkligen vill hem. Vilket är bra! Men i alla fall så har jag vart här så lång tid och det är nu bara 11 månader kvar, 12 om jag stannar min extra månad som jag har (hoppas att det blir så).  Och jag har en känsla av att dom månaderna kommer gå lika fort, så vi ses snart! :)


I helgen så ska jag iväg på mitt första au pair möte, vi ska åka på tubing trip. Jag ser verkligen fram emot det och det ska bli roligt att få träffa alla andra au pairer som finns här i området.


Men nu är det dags för mig att läsa lite körkortsteori så jag kan ta det där körkortet någon gång! Men häftet här är bara på 40 sidor, så det är inte lika jobbigt som att ta sig igenom den svenska körkortsboken! Tur är väl det :)


Pöss på er!

Av Sandra Blom - 7 februari 2011 04:19

Idag började jag, pappan och barnen + en kompis till M dagen med att åka till deras, (inte bara deras, utan det tillhör släkten), lantställe eftersom dom köpt en ny gator som dom ska ha där. Så vi tillbringade förmiddagen med att åka runt på majsfälten och i skogen. Jag körde den ena med flickorna och pappan körde den andra med pojken. Det var riktigt roligt att köra :D Det är även sjukt fint där borta!


          Den gamla, som jag fick köra.                          Den nya.

                                



Såhär fin var utsikten från huset. Sen åt andra hållet låg alla majsfält.

           



Sen när vi kom hem tog jag mig en liten nap, sjukt skönt att göra de ska jag säga er! Efter det var det bara att ladda upp för super bowl finalen, det är ju ganska stort här. Jag som inte är så insatt i det bestämde mig för att heja på samma lag som familjen, så vi satt och hejade på Packers, och som tur var vann dom ju! Woho.


Men nu är det dags för mig att sova så jag orkar med en till jobbvecka! Och för er som undrar så går det fortfarande bra för mig här borta. Plus att jag fått något att se fram emot, den 27 maj kommer mamma, syster + pojkvänn, moster + kusiner hit och hälsar på mig :D Jag hoppas verkligen att pappa kommer också.. Då blir jag nog lyckligast i världen. Så ni vet liksom.


Puss och god natt! (fast ni sover nog redan).


Ovido - Quiz & Flashcards