Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Internet igen!

Av Sandra Blom - 2 september 2011 03:11

Idag så fick vi äntligen tillbaka ström och internet, helt underbart! Orkanen kom ju som sagt i lördags, och efter ett tag så försvann ström/internet/tv och ja allt. Så vi har varit utan de fram tills idag, eller ja vi har haft en generator som hållt kyl och frys och en del lampor igång. Men vi klarade oss lindrigt, eftersom det enda som hände va det med strömmen, och det hände ju för i stort sätt alla. Men vårat hus klarade sig utan några skador, som en del andras hus inte klarade sig utan tyvärr.. Våran en granne tillexempel fick 2 träd över huset och ett krossade en av deras bilar. Sen var ju även gator blockerade av sjukt stora träd och trafiklysen har vart trasig, (en del träd ligger fortfarande kvar). Så ja, det har vart lite kaos om man säger så. Men dom räknar med att allt ska vara återställt på söndag igen, alltså en vecka efter att det hände.


          

Såhär såg det ut på väldigt många vägar..


Och för att fira att vi fick strömmen tillbaka idag så bakade jag och M en blåbärspaj, tack för receptet mamma! Dom åt som tusan av pajen och frågade varför jag inte hade gjort den tidigare. Haha. Så den ska jag göra fler gånger, lovade även att göra en äppelpaj, så mamma skicka recept på det också! :)


                              

Såhär fin vart våran paj!


Ja och sen sa jag ju att jag skulle skriva om Gloucester, men utan internet så är det svårt.. Men här kommer det lite kort, direkt på måndagen när jag kom ner dit så sa C åt mig att hon och jag skulle ta barnen till Bush Garden (en nöjespark), så det va bara att sätta sig i bilen igen och åka dit, och vi hade det jätte kul! Sen på tisdagen kom det dit en kompis till M och hennes mamma, och dom spendera natten med oss. Så tisdag och onsdag bestod av poolhäng. Sen på torsdag så gjorde vi inte så mycket speciellt vad jag minns, vi började packa lite smått eftersom vi skulle hem sen på fredagen. Och ja sen på fredagen packade vi bara en massa sen åkte vi hem hit. Jo vi fiskade en hel del där också, och självklart var det jag som fick mest fisk! Duktig som man är ;p

Menmen, nu ska jag sova och förbereda mig för en sista jobbar dag för den här veckan..

PÖSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Blom - 21 februari 2012 16:45

Ja jag har ju vart hemma ett tag nu, och det är väl skönt. Känns lite konstigt bara. Jag vet väl inte vad jag ska skriva men, jag har pratat med värdfamiljen lite och det är skönt att kunna göra det och att jag är välkommen att hälsa på dom när jag v...

Av Sandra Blom - 28 januari 2012 04:01

Jag kan inte förstå att det här är sista natten här.. Jag la ungarna ikväll och jag fick kämpa för att hålla tårarna inne, sen när jag kom ner så brast det.. Tur C var där och kunde lugna ner mig. Fan vad jag kommer sakna dom! Världens bästa värdfami...

Av Sandra Blom - 23 januari 2012 03:16

Ja nu är det bara 6 dagar kvar tills jag åker hem. 1 vecka tills jag är hemma. Känns som att jag nyss kom hit? Känns som att det var nyss min familj var här och hälsade på och jag stog där och grinade när vi sa hejdå, för det va så lång tid kvar till...

Av Sandra Blom - 19 januari 2012 03:02

Det känns så jäkla sjukt, konstigt och ja allt möjligt. Jag fattar inte att jag snart är hemma igen, det känns overkligt på något vis.. Men ja, har haft fullt upp sen sist jag skrev, nya aupairen är ju här. Så jag visar henne runt och lär henne allti...

Av Sandra Blom - 10 januari 2012 03:23


Ja ikväll så packade jag ihop alla mina saker.. Dom ska hit och måla badrummet imorgon och sen på onsdag byter jag till lilla H:s rum (han ska sova i M:s rum).. Jag var tvungen att sitta på resväskan för att få igen den, och då är inte ens alla saker...

Ovido - Quiz & Flashcards