Direktlänk till inlägg 25 april 2011

"Påskfirande" i Hot Springs.

Av Sandra Blom - 25 april 2011 20:14

Ja den här påsken har jag väl inte riktigt gjort som jag brukar göra. Det enda som jag saknat är påskmaten.. Tyvärr så knäppte jag inga bilder, men ni kan ju få veta vad jag gjort ändå! I torsdags vid 7 tiden så började vi åka mot Hot Springs, kom fram vid 10 tiden någon gång och då vart det sängen nästan direkt. På fredagen så klev vi upp tidigt och gick ner och åt frukost på hotellet, mums! Sen efter det gick vi bara runt och kollade överallt. Vid 1 så va vi tillbaka i huset och H sov middag. Även jag passade på att sova. Sen efter det hade vi tänkt gå och bowla eller gå och bada, men ingen orka så i stället så satt vi där och kolla på film. Sen på kvällen va vi bjuden på middag till stora H:s kusin som har ett hus där. Så vi åkte dit och blev bjuden på grillat, potatis och grönsaker. Det va gött de! Vi va där tills barnen blev trötta och då åkte vi hem igen och jag la mig i bubbelbadet innan jag gick och sov. På lördagen klev vi inte upp lika tidigt, men ändå i tid så vi hann ner och äta den underbart goda frukosten. Efter det så åkte vi upp till huset och bytte om sen åkte jag och M till stallet dom har där för att rida. Efter 1 timmes ridning och skapligt ont i röven för min del så åkte vi till huset och sen gick vi allihopa ner till kontorshuset för att leta påskägg och träffa påskharen. Sen efter det tillbaka till huset och sova lite middag. Sen gjorde vi inget mer speciellt förens på kvällen då vi klädde på oss finkläderna och åkte ner till hotellet för att äta en "påskmiddag". Jag åt räkcocktail till förrätt, en sallad av nå slag antar att den räknades som förrätt också, och sen åt jag anka med tranbärssås och nå annat till som huvudrätt. Riktigt gott vare! Och dom hade även ett liveband där som spelade sån där musik som man aldirg skulle lyssna på själv, inge sång utan bara piano, basfiol och massa sånt. Och folk där va uppklädda för typ en galamiddag.. Men jag överlevde allt det där, nästan så jag tror att det börjar bli finfolk av mig? Herregud ja. Sen vart det sängen efter de! På söndagen kom M inspringade tidigt på morgonen och väckte mig för då va det dags att leta påskägg i huset. Och tyvärr så vart det ingen frukost nere på hotellet den morgonen för dom hade nå påskspecial. Menmen, sen började vi packa ihop och packa in oss i bilen. Åkte därifrån vid 11 tiden och när vi kom hem satt jag bara ute i solen och hade det bra och ansträngde mig så lite som jag kunde!

Ja det va min påskhelg det. Hoppas att ni där hemma hade det trevligt också!

Nu ska jag ut i solen och vila lite innan jag ska börja jobba.

Pöss på er.

 
 
Ingen bild

Syrran

26 april 2011 14:35

Va det som på film att barnen får springa runt i en stor trädgård och leta påskägg som nån har gömt? =P
Lät mysigt iaf, vi har haft sommar värme hela påsken och grillat och haft det mysigt =) kram <3

Sandra Blom

26 april 2011 14:44

Nej haha :p vi leta inne bara.
ja det va det :) okej, vad skont! hoppas varmen haller i sig. har ar det nastan sa jag vill att varmen ska avta lite.. haha. kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Blom - 21 februari 2012 16:45

Ja jag har ju vart hemma ett tag nu, och det är väl skönt. Känns lite konstigt bara. Jag vet väl inte vad jag ska skriva men, jag har pratat med värdfamiljen lite och det är skönt att kunna göra det och att jag är välkommen att hälsa på dom när jag v...

Av Sandra Blom - 28 januari 2012 04:01

Jag kan inte förstå att det här är sista natten här.. Jag la ungarna ikväll och jag fick kämpa för att hålla tårarna inne, sen när jag kom ner så brast det.. Tur C var där och kunde lugna ner mig. Fan vad jag kommer sakna dom! Världens bästa värdfami...

Av Sandra Blom - 23 januari 2012 03:16

Ja nu är det bara 6 dagar kvar tills jag åker hem. 1 vecka tills jag är hemma. Känns som att jag nyss kom hit? Känns som att det var nyss min familj var här och hälsade på och jag stog där och grinade när vi sa hejdå, för det va så lång tid kvar till...

Av Sandra Blom - 19 januari 2012 03:02

Det känns så jäkla sjukt, konstigt och ja allt möjligt. Jag fattar inte att jag snart är hemma igen, det känns overkligt på något vis.. Men ja, har haft fullt upp sen sist jag skrev, nya aupairen är ju här. Så jag visar henne runt och lär henne allti...

Av Sandra Blom - 10 januari 2012 03:23


Ja ikväll så packade jag ihop alla mina saker.. Dom ska hit och måla badrummet imorgon och sen på onsdag byter jag till lilla H:s rum (han ska sova i M:s rum).. Jag var tvungen att sitta på resväskan för att få igen den, och då är inte ens alla saker...

Ovido - Quiz & Flashcards