Alla inlägg den 15 april 2011

Av Sandra Blom - 15 april 2011 19:38


 

Jag menar vad fan ska dom långsamma barnen va ute i vägen och leka för?! Kan inte föräldrarna träna upp dom då så dom blir lite snabbare? Herregud.. Så pass långsamma att man till och med måste sätta upp en skylt och varna för dom?! Jag säger då de, vart är denna värld på väg.....? ;)

Av Sandra Blom - 15 april 2011 19:12

Ja idag medans H va i skolan passade jag på att ta en promenad med Katie (hunden), ute i det fina vädret! Och passade även på att knäppa lite kort medans vi gick, så tänkte ni kan väl få se lite hur de ser ut här på gatan där jag bor.


          

Gatan som jag bor på!          Vägen åt ena hållet...........och vägen åt andra hållet.


    

           Katie.                             Ett grannhus.


     

         Vårat hus.              Baksidan på vårat hus.          Våran uteplats.


             
 Katie va så söt så ni får en till bild på henne!


Förövrigt så flyger jag till Boston ikväll vid 5! Åker dit med Kim, en aupair från tyskland, och vi blir där tills på söndag. Har ingen aning vad vi ska hitta på, men det blir nog riktigt kul! Skriver sen när jag kommit hem så ni kan läsa om vad vi gjort, och förhoppningsvis blir det mycket bilder också!


Men nu ska jag jobba lite till innan jag åker.

Pössss

Av Sandra Blom - 15 april 2011 00:08

Ja herregud så mycket jag saknar svensk mat. Mat är ju liksom min passion, och här så äter dom ju inte samma saker eller på samma sätt som hemma. Buhu. Men jag gillar ju maten här, det är inte de, jag bara saknar svensk hederlig husmanskost! :) Haha.

Igår fick jag i alla fall äta lite som jag brukade göra hemma, vi skulle grilla och C visste inte riktigt vad vi skulle ha till. Så jag frågade om jag fick göra de vi brukar äta, det fick jag. Så då gjorde jag klyftpotatis och så tzatziki. Och dom gillade de, så då får jag förmodligen göra de fler gånger så vi kan äta :D

Och idag vart det riktigt svenskt till lunch, kokade potatis och ägg och sen tog jag sill till det! Riktigt mumsigt ska jag säga er! Och det finns kvar så tänker äta det till lunch imorgon också :D

Haha kul att veta va?

Nej men nu ska jag äta kvällsmat.

Pösspöss

Ovido - Quiz & Flashcards