Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Boston!

Av Sandra Blom - 19 april 2011 23:28

Ja i fredags vid 5 tiden så flög jag tillsammans med Kim till Boston. Jag gillar ju inte direkt att flyga, men det gick bra. Vi kom dit vid halv 7 eller nå sånt, då började vi leta oss in till vårat hostel. Tog ungefär 1 timme tror jag, att ta sig från flygplatsen och sen leta reda på vart hostelet låg. När vi kommer dit och ska checka in så säger mannan att det är fel datum på bokningen, att vi har bokat för maj.. Men snäll som han va så fixade han ett rum åt oss! Tur va väl de :) Så gick upp till rummet och lämnade våra väskor och vilade lite innan vi gick ut och åt kvällsmat och kollade lite runt hostelet. Sen blev det sova!

På lördagen klev vi upp tidigt och gick ner och åt frukost. Sen tillbaka till rummet och fixade oss innan vi åkte in till stan, eller vad man ska kalla det. Först så gick vi en guidadtur på freedomtrailen, det är en röd linje som går genom Boston och visar dom historiska sakerna, eller nå sånt. När de va klart så gick vi och åt lunch och efter det så åkte vi till Harvard och gick och kollade på "campuset", sjukt stort! Sen efter det så shoppade vi! För mig vart det två klänningar, en ring, en parfym, ett nagellack och ett vykort och snapsglas med Boston på. Sen gjorde vi inte så mycket mer speciellt den dagen.


Guidad rundtur:

         


Harvard:


       


Shopping: (och nej vi köpte inte hattarna, tyckte bara det va roligt att prova)


           


På söndagen så klev vi inte upp lika tidigt, men började dagen lika med att äta frukost. Sen tillbaka till rummet och kolla på vad vi kunde göra den dagen. Vi kom inte på något speciellet så vi gick bara runt och kollade överallt, tog en kaffe på starbucks och ja bara tog det lugnt helt enkelt innan vi skulle åka in till flygplatsen igen. Vid 5 tiden, tror jag det va, så packade vi klart det sista och checkade ut från hostelet, för att sedan leta oss tillbaka till flygplatsen. Väl där så får vi reda på att vårat flyg va försenat med 1 timme och 30 min.. Inte så kul men vi satte oss ner och läste tidningaroch målade naglarna. Haha. Men i alla fall så kom planet tillslut och vi började åka mot Richmond. Kom hem vid 12 tiden ungefär, va lagomt trött då så somnade nästan direkt. Men hade en jätte trevlig och rolig helg med Kim och jag längtar tills vi åker till Chicago! :)


              

En gammal kyrka mitt                Jag och Kim.

bland nya skyskrapor.


Nu ska jag äta lite kvällsmat och sen ska jag åka på aupair möte på cheescakefactory, mums!

Pöss på er.

 
 
Ingen bild

mamma

20 april 2011 15:58

cheesecake stället vill jag åxå besöka. hade dom laktosfritt?

Sandra Blom

20 april 2011 19:59

jag vet inte om dom har de. de ar val bara att fraga dom de om vi gar dit :p

 
Ingen bild

christina Nordlöf

22 april 2011 02:53

Vi har varit i Chicago i tre dagar nu och det var fantastiskt!!!
Massor att uppleva och trevliga människor! Väldigt kallt bara :-( Glad Påsk på dig!

 
Malin

Malin

24 april 2011 09:35

JÄVLIGT SNYGG RING! :)

http://salamipunchrulle.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Blom - 21 februari 2012 16:45

Ja jag har ju vart hemma ett tag nu, och det är väl skönt. Känns lite konstigt bara. Jag vet väl inte vad jag ska skriva men, jag har pratat med värdfamiljen lite och det är skönt att kunna göra det och att jag är välkommen att hälsa på dom när jag v...

Av Sandra Blom - 28 januari 2012 04:01

Jag kan inte förstå att det här är sista natten här.. Jag la ungarna ikväll och jag fick kämpa för att hålla tårarna inne, sen när jag kom ner så brast det.. Tur C var där och kunde lugna ner mig. Fan vad jag kommer sakna dom! Världens bästa värdfami...

Av Sandra Blom - 23 januari 2012 03:16

Ja nu är det bara 6 dagar kvar tills jag åker hem. 1 vecka tills jag är hemma. Känns som att jag nyss kom hit? Känns som att det var nyss min familj var här och hälsade på och jag stog där och grinade när vi sa hejdå, för det va så lång tid kvar till...

Av Sandra Blom - 19 januari 2012 03:02

Det känns så jäkla sjukt, konstigt och ja allt möjligt. Jag fattar inte att jag snart är hemma igen, det känns overkligt på något vis.. Men ja, har haft fullt upp sen sist jag skrev, nya aupairen är ju här. Så jag visar henne runt och lär henne allti...

Av Sandra Blom - 10 januari 2012 03:23


Ja ikväll så packade jag ihop alla mina saker.. Dom ska hit och måla badrummet imorgon och sen på onsdag byter jag till lilla H:s rum (han ska sova i M:s rum).. Jag var tvungen att sitta på resväskan för att få igen den, och då är inte ens alla saker...

Ovido - Quiz & Flashcards