Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Ridgewood + New york, 9-12 april.

Av Sandra Blom - 14 april 2011 18:39

Ja förlåt att ni har fått vänta på denna uppdatering. Jag är seg, men de visste ni väl redan! I alla fall så får ni nu veta vad jag/vi gjorde när jag hälsade på Kajsa och ni får även lite bilder!

Lördag:

Mitt tåg gick från Richmond klockan 6.35 på morgonen. Så jag klev vid 4, duschade och fixa mig och kollade igenom packningen en sista gång innan jag åkte iväg till tågstationen. Hoppade på tåget och somnade nästan direkt. Sov fram till Washington och sen kunde jag inte sova nå mer.. Men vid 12.50 så var jag framme på Penn station, New york, och där mötte Kajsa upp mig och vi åkte hem till henne för att lämna min väska. Vi passade även på att packa lite inför kvällen och började fixa oss lite. Efter mycket om och men och väldigt mycket stress så kom vi till hotellet som dom hade bokat nere i NY för att vi skulle kunna sova där efter våran utgång. Vi hann bara lämna väskorna sen kom limousinen som skulle köra runt oss i 2 timmar. Så vi fick sminka oss lite snabbt medans vi satt där i limon och drack champange och ÖL! MUMS! Det va sjukt najs ska jag säga er, och det är ju inte alla som kan säga att dom har åkt limo i manhattan liksom! Men sen senare på kvällen åkte vi in till cluben, det va sjukt trevligt och mycket gott att dricka ;) Efter ett tag på cluben drog vi vidare till en annan. Och vid 3 på natten så vart jag och en av tjejerna trött så vi tog en taxi hem till hotellet. Sen vid halv 5 fick jag gå ner och släppa in dom andra. Det va en sjukt trevlig kväll!! Kanske ska tillägga att jag gick ut med Kajsa, hennes 2 svenska aupair vänner, en svensk kompis till dom, och sen 3 andra aupairer varav 1 kille (som också va svensk), och sen en annan killkompis till någon av dom.


             

   Inuti limousinen.                Alla vi utanför limon.              Alla vi inuti limon.




   

       Jag och Jacob.

Det är i slutet på kvällen, därför jag ser död ut så ni vet :)


Söndag:

Vaknade upp bakis ihopklämde på ett litet hotellrum, 7 stycken i ett rum för 2.. Haha. Men vi gjorde oss i ordning så gott det gick och sen gick vi och åt frukost. Vi alla skiljdes åt efter det och jag och Kajsa åkte till den svenska godis butiken och köpte godis! MUMS. Handlade för 32 dollar ;) Sen gjorde vi inte så mycket mer, åkte hem och sov innan vi åkte och åt mat på burger king, sen sov vi vidare tills nästa dag.


 


Måndag:


Jag och Kajsa åkte in till N.Y.C vid 11 tiden och gick sen runt där i 6 timmar.. Vi gick på Brooklynbridge, vi gick runt i Soho och så gick vi vid Times square. Riktigt trevligt att få se mer av denna underbara stad. Men det va sjukt varmt, runt 30 grader.. Så vart helt slut! Handlade inte nå heller, eller jo en I <3 NY tröja. Men sen hitta jag inge annat, orka inte riktigt kolla på allt och prova allt heller eftersom det va så varmt och sen va det mycke folk också. Men det fanns samma affärer där som det gör här hemma, bara de att kläderna är dyrare där. Så jag kände att jag inte behövde handla nå heller. Men i alla fall så åkte vi hem till Kajsa efter det åt mat och sen kolla vi på ett avsnitt av Stockholm-Båstad. Sen gjorde vi inte så mycket mer den kvällen.


                 

       Ground zero                  Brooklynbridge                    Utsikt från BB.


                     

   Utsikt från BB.                          Kajsa.                                Jag.


          

    Jag och Kajsa.                      Manhattan.                Nått som fastna på bild.


                  

     Court house.                          Min tröja.                    Hästens sängar!!


Tisdag:

Ja det va ju min sista dag de, så vi klev upp vid 9 och fixade oss och sen åkte vi till IKEA och åt svensk lunch!! Jag handlade även med mig hem marabou choklad, fiskbullar, Kalles kaviar, inlagd sill och ballerina kakor :D helt underbart! Saknar svensk mat sjukt mycket.. Menmen, efter det så åkte vi hem och jag packade ihop mina saker sen begav vi oss till pendeln. Och jag hitta ner till Penn station alldeles själv!! Blir fan imponerad av mig själv. Sen vid 3 så gick tåget hem mot Richmond. Lyckades sova nästan hela vägen. Kom fram till stationen vid 9.20 och sen åkte jag raka vägen hem och la mig!


         


Ja det va de de, nu vet ni allt som vi hade för oss! Passar även på att tacka Kajsa än en gång för dom här sjukt trevliga dagarna!

Nu ska jag fixa med tvätten..

Pöss på er.

 
 
Ingen bild

mamma

14 april 2011 21:30

fiskbullar i hummersås...ska va du Sandra för att köpa sånt i NY. ni ser ut att ha haft det kul iaf. kram

 
Ingen bild

helene

14 april 2011 23:02

Men gud vad kul du verkar ha haft det! Jag blir mer och mer avundsjuk på allt du hittar på :D Och åka limousin i NY, helt sjukt :o Vi får ta och boka en limo till tranan när du kommer hem ;) Pösssss! <3

 
Ingen bild

Syrran

15 april 2011 07:27

Men haha, godis grisen då ;) trodde att du skulle ha slutat äta godis nu ;) blää, fiskbullar du kunde väl ha köpt riktig mat :p verkar som att ni hade roligt iaf :D puss och kram<3

 
Ingen bild

Christina Nordlöf

15 april 2011 17:11

Vilken helg! Limo i NY, låter som en rolig upplevelse. Håller med dig om maten. Här ska det bli fläsk och löksås i helgen :-) Har ni det varmt och skönt nu? Vi hade kanonväder i helgen, men inte nu....Kramis!

Sandra Blom

15 april 2011 17:24

Ja det va en riktigt rolig upplevelse! :) Men gud så gott! det måste jag ta och göra något tag tror jag. Ja vi har det jätte varmt och skönt, men tror det skulle bli dåligt väder imorgon.. Ja okej, får hoppas att det blir bättre snart igen då! :) Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Blom - 21 februari 2012 16:45

Ja jag har ju vart hemma ett tag nu, och det är väl skönt. Känns lite konstigt bara. Jag vet väl inte vad jag ska skriva men, jag har pratat med värdfamiljen lite och det är skönt att kunna göra det och att jag är välkommen att hälsa på dom när jag v...

Av Sandra Blom - 28 januari 2012 04:01

Jag kan inte förstå att det här är sista natten här.. Jag la ungarna ikväll och jag fick kämpa för att hålla tårarna inne, sen när jag kom ner så brast det.. Tur C var där och kunde lugna ner mig. Fan vad jag kommer sakna dom! Världens bästa värdfami...

Av Sandra Blom - 23 januari 2012 03:16

Ja nu är det bara 6 dagar kvar tills jag åker hem. 1 vecka tills jag är hemma. Känns som att jag nyss kom hit? Känns som att det var nyss min familj var här och hälsade på och jag stog där och grinade när vi sa hejdå, för det va så lång tid kvar till...

Av Sandra Blom - 19 januari 2012 03:02

Det känns så jäkla sjukt, konstigt och ja allt möjligt. Jag fattar inte att jag snart är hemma igen, det känns overkligt på något vis.. Men ja, har haft fullt upp sen sist jag skrev, nya aupairen är ju här. Så jag visar henne runt och lär henne allti...

Av Sandra Blom - 10 januari 2012 03:23


Ja ikväll så packade jag ihop alla mina saker.. Dom ska hit och måla badrummet imorgon och sen på onsdag byter jag till lilla H:s rum (han ska sova i M:s rum).. Jag var tvungen att sitta på resväskan för att få igen den, och då är inte ens alla saker...

Ovido - Quiz & Flashcards