Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Mitt amerikanska hem!

Av Sandra Blom - 22 januari 2011 17:22

Ja jag tänkte berätta lite om hur jag bor och så.

Jag bor i Richmond, Virginia. Richmond är Virginias huvudstad och det finns massa olika saker att göra här. Dom har 4 årstider här som hemma, men det är inte lika kallt eller lika mycket snö som hemma. Sommaren är i 5 månader här, då kan det bli upp till 40 grder varmt. Så vädret är lite annorlunda mot för hemma. Och behöver jag säga att jag trivs bättre här utan snö och med -10 som mest?


Huset jag bor i är ganska gammalt, kommer inte ihåg när dom sa att det byggdes, men det är väldigt fräscht!


 

Här i den lilla delen av huset är mitt rum och mitt badrum.

 

Inuti så är det typiskt amerikanskt, som man ser på tv ungefär. Och man går även med skor på sig inne här..


  Det här är min bil! Det är automat och jag fullkommligt älskar den! Haha.


Familjen består av mamma Catherine, hon jobbar som advokat. Pappa Herbert kallas för pappa Hobie och jobbar också som advokat. Maria är äldsta barnet, 8 år. Hon går i skolan alla dagar och hon är väldigt livlig och envis. Minstingen heter Herbert som sin pappa och som sin morfar, men han kallas för lilla Hobie. Han är 3 år och är på förskolan 3 dagar i veckan. Även han är livlig och envis, även en aning blyg. Dom har också en hund som heter Katie, hon är bara för söt!


Maria och Hobie

 

Familjen är väldigt omtänksam och dom bryr sig om mig och vill att jag ska ha det bra och att jag ska trivas. Jag gillar dom väldigt mycket och som jag sagt tidigare så stor trivs jag här!


Är det något mer ni vill veta  ? :)


Pöss

 
 
Ingen bild

mamma

23 januari 2011 09:23

ska jag tala om för Hubbe att du har en ny älskling?
Huset ser ju typiskt amerikanskt ut.

 
Ingen bild

heléne

24 januari 2011 10:51

Men gud vad söta ungar! :D Du verkar trivas hur bra som helst! Jag drömde om dig inatt förresten! Att vi var och hälsa på dig, i ett helt år! haha :D Ta lite bilder i huset också! :) Ha det så bra! PÖSSSS <3

 
Rebecca

Rebecca

27 januari 2011 13:20

Du är så modig som åker iväg sådär! Det har jag alltid drömt om men aldrig blivit så, man blir ju avis när man läser hur bra du har de :D

http://rebeccaristrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Blom - 21 februari 2012 16:45

Ja jag har ju vart hemma ett tag nu, och det är väl skönt. Känns lite konstigt bara. Jag vet väl inte vad jag ska skriva men, jag har pratat med värdfamiljen lite och det är skönt att kunna göra det och att jag är välkommen att hälsa på dom när jag v...

Av Sandra Blom - 28 januari 2012 04:01

Jag kan inte förstå att det här är sista natten här.. Jag la ungarna ikväll och jag fick kämpa för att hålla tårarna inne, sen när jag kom ner så brast det.. Tur C var där och kunde lugna ner mig. Fan vad jag kommer sakna dom! Världens bästa värdfami...

Av Sandra Blom - 23 januari 2012 03:16

Ja nu är det bara 6 dagar kvar tills jag åker hem. 1 vecka tills jag är hemma. Känns som att jag nyss kom hit? Känns som att det var nyss min familj var här och hälsade på och jag stog där och grinade när vi sa hejdå, för det va så lång tid kvar till...

Av Sandra Blom - 19 januari 2012 03:02

Det känns så jäkla sjukt, konstigt och ja allt möjligt. Jag fattar inte att jag snart är hemma igen, det känns overkligt på något vis.. Men ja, har haft fullt upp sen sist jag skrev, nya aupairen är ju här. Så jag visar henne runt och lär henne allti...

Av Sandra Blom - 10 januari 2012 03:23


Ja ikväll så packade jag ihop alla mina saker.. Dom ska hit och måla badrummet imorgon och sen på onsdag byter jag till lilla H:s rum (han ska sova i M:s rum).. Jag var tvungen att sitta på resväskan för att få igen den, och då är inte ens alla saker...

Ovido - Quiz & Flashcards